fredag 11. januar 2013

Deilig og mykt babyteppe endelig ferdig!


Når man sitter og strikker tenker man mye rart. Noe jeg tenkte mye på var at jeg ville lage meg et sted der jeg har en oversikt over det jeg strikker fremover. Derfor var den beste løsningen en blogg! Da får jeg endelig alle prosjektene mine på ett sted, og det er lettere å gå tilbake å se hvilken oppskrift jeg har brukt og hva jeg egentlig har strikket.

Det første prosjektet jeg vil legge ut er babyteppene, og vottene, jeg har laget til to venninner av meg som skal ha baby nå i januar. Heldigvis har ingen av dem født enda så jeg rakk å bli ferdig! Babyene må jo ha et deilig teppe rundt seg når de skal hjem fra sykehuset ;)

Jeg strikket ett sett i lys rosa og ett sett i blått, og siden de begge er januarbabyer har jeg valg garnet baby merinoull fra sparkjøp.
Teppet strikket jeg i pinne nr 9 og 3 nøster samtidig. La opp 150 masker, strikket to pinner riller. Deretter strikket jeg perlestrikk på resten. Startet hver pinne med to rette avsluttet teppet med to pinner rillestrikk. Jeg strikket så langt jeg ville ha det, og brukte ca 15 nøster mener jeg å huske.

Vottene er etter oppskrift fra boka "Myk Start" som jeg fikk til jul :) Anbefaler å kjøpe den altså ;)







Bildene er tatt av fotograf Håvard Stokke.

Neste prosjekt blir til min lille tulle i magen. Funnet masse fint i boka som er nevnt over :) Nå venter jeg bare på garn!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for din flotte kommentar!